• slider-image

BuBao De Wikke

Grafische vormgeving, signing en uitvoering

2018

Marketing, profilering, positionering en merkbeleving zijn voor onderwijsorganisaties relatief nieuwe begrippen. Zeker voor het lager en bijzonder onderwijs. Het imago, de uitstraling van de school naar buiten, blijft vaker onderbelicht. Goed onderwijs staat vanzelfsprekend hoog in het vaandel. In het kader van marktwerking vraagt en verdient de beleving van de school voor de bezoeker, de ouders maar zeker voor de leerling steeds meer aandacht. 

In opdracht van De Wikke maakten we een beeldconcept voor de ramen van de eetzaal/studiezaal en gang in het nieuwe schoolgebouw. Het is een aaneengesloten glaswand aan de straatzijde. Om te voorkomen dat de kinderen niet 'in de etalage' zitten en ook niet constant afgeleid zouden worden door het straatbeeld, kozen we voor grote prints met kinderportretten. Geen brave geposeerde portretten, maar foto's met wat pit. Van buiten latent, maar van binnen dominant aanwezig zijn de foto's een wezenlijk onderdeel van de inrichting geworden.

www.dewikkemaaseik.be